Відповідальність – основа ефективних стосунків споживачів та постачальників послуг ЖКГ

Позицію обласної ради щодо безперебійного водопостачання на територіях регіону перший заступник голови облради Людмила Любім висловила під час чергової наради з представниками комунальних підприємств і громад.

Наразі склалася непроста ситуація: через борги споживачів комунальні підприємства вимушені обмежувати водопостачання населенню. Водночас несвоєчасність платежів тягне за собою складнощі з фінансуванням самих підприємств. Приміром, на КП «Облводоканал» виникли проблеми із виплатою заробітної плати працівникам. Через це обласна рада виступила ініціатором низки робочих нарад за участі КП «Облводоканал» ЗОР, КП «Водоканал» Запорізької міської ради та керівництвом територіальних громад області, де споживачі мають найбільшу заборгованість.

Вже відбулися наради, на яких визначили коло проблемних питань з постачанням води у Вільнянську (заборгованість споживачів перед КП «Облводоканал» становила близько 3,5 млн грн), у Новомиколаївці (заборгованість близько 550 тис грн) та Михайлівській сільській громаді, де мешканці заборгували надавачам послуг 14 млн грн.

Днями відбулася нарада за участі представників двох громад – Новоолександрівської сільської територіальної громади Запорізького району та Михайлівської сільської територіальної громади Запорізького  району Запорізької області. 

Важливо, що за  умовами укладеного договору та згідно закону в разі несплати або оплати не в повному обсязі наданих послуг, надавач послуг має право тимчасово їх обмежити, в даному випадку – відключити воду. 

Аби території не залишилися без води, не враховуючи попередні заборгованості, поточні суми боргу, які необхідно сплатити найближчим часом становлять: 373, 044 тис грн (Новоолександрівка) та 677, 0 тис грн (Михайлівка).

Учасники наради обговорили можливі виходи із ситуації та способи погашення накопичених боргів і розв’язання замкнутого кола проблем: борги населення, недофінансування комунальних підприємств-постачальників, і як наслідок – проблеми з водопостачанням. Своєю чергою, керівники громад поскаржилися на недобросовісне ставлення людей до сплати квитанцій за воду. Тоді як перший заступник голови облради Людмила Любім підкреслила, що належна комунікація з громадянами на територіях – це і є повноваження керівництва територіальних громад, а тому треба шукати спільну мову.

-Ви маєте налагодити діалог з мешканцями. Ми за людей, ми за те, щоб вони отримували воду, проте і люди мають вчасно сплачувати кошти за надані послуги, не ставлячи у залежність тих споживачів, які їх сплачують. Має бути і фінансова, і моральна відповідальність з урахуванням інтересів всіх громадян, - зазначила посадовець.

А також додала, що питання водопостачання на територіях громади мають вирішувати спільно, вишукуючи бюджетні кошти для погашення поточної заборгованості, для утримання мереж водопостачання та забезпечення територій комунальними послугами належної якості.   

Наприкінці тижня в обласній раді планують наступну зустріч з проблемних питань водопостачання й оприлюднення результатів проведеної роботи.

Відділ комунікацій Запорізької обласної ради

 

 

Дата публікації: 
29.09.2021